Android-toestellen op de lopende band


We gaan terug naar januari 2011: Android was nog niet bekend bij het grote publiek. Dit moest snel veranderen. Op 's werelds belangrijkste beurs voor telefonie in Barcelona, het prestigieuze World Mobile Congress, presenteerde Google meer dan honderd smartphones op een lopende band van Pre-Motion. In 2012 werd dit -wegens groot succes- nog eens herhaald in Barcelona. In 2013 in Madrid, Amsterdam en Milaan in een kleinere setting. Google werd hiermee de winnaar van de Marketing Design Awards 2011!

Zoals een Twitteraar het mooi verwoordde: "'Love, love, love Google's Android conveyor belt here. Sums up Apple versus Android perfectly!"

Productlancering event Catwalker Single Lane (maatwerk)


De ster van Barcelona

The Wall Street Journal was er helder over: Google's Android was "de ster van Barcelona". Google presenteerde op het prestigieuze World Mobile Congress (MWC, 2011) de nieuwste Android-toestellen van fabrikanten als HTC, LG en Samsung. Het succes van de Google-stand was mede te danken aan het sterke concept van productpresentatie. "Als je de lopende band met Android-toestellen ziet, dan begrijp je waarom het platform groeit... en wint", aldus een bezoeker van het event.

Pre-Motion maakte voor de gelegenheid een lopende band op maat. Op basis van de sushiband is een inbouwpresentatieband gebouwd met daarop plaats voor meer dan honderd smartphones en tablets. Door het gebruik van spiegels waren de toestellen vanuit iedere hoek van de beursstand te zien. De 36 meter lange lopende band visualiseerde de boodschap dat steeds meer toestellen werken met het Android-besturingssysteem.

Gerelateerde projecten bekijken
Meer informatie over product & toepassing